Strona w budowie... Stowarzyszenie Rekreacyjno - Sportowe "Dęby Wałbrzych"

Aktualności   |   imprezy Sportowe   |   Fotogaleria   |   Kontakt

Nawigacja

Statystyki

Fotogaleria

 
   
 

Etap II - Wałbrzych

Dodano dnia: 8 kwietnia 2012 r.

22 kwietnia 2012 roku (Niedziela)o godz. 12, został rozegrany III Memoriałowy Bieg Marka Palcowskiego w ramach II Etapu II Powiatowego Maratonu Dębowego. Bieg odbył się w Wałbrzychu na Piaskowej Górze pod Wzgórzem Gedymina na budowanej obwodnicy Piaskowej Góry przy sprzyjających warunkach atmosferycznych na starcie stanęło 80 zawodników. Dla biegaczy i zawodników Nordic Walking czekał do pokonania dystans 4 km na trasie asfaltowej. Dla uczniów gimnazjów i szkół podstawowych odpowiednio 2,1 km , 1 km i 420 m.oraz specjalnie dla grupy sportowej "Jeżyki Wałbrzych" i młodych miłośników chodzenia z kijkami została wprowadzona nowa kategoria Nordic Walking dla dzieci i młodzieży na dystansie 2 km. Dekoracja zawodników i rozdanie nagród nastąpiło w lokalu "Słoneczne Wzgórze Pod Dębem". W kategorii open mężczyzn zwyciężył Piotr Holly wyprzedzając Roberta Kubiaka i Leszka Zająca. W kategorii open kobiet pierwsze miejsce wywalczyła Halina Szczęsna Radzikowska, drugie miejsce zajęła Magda Kaczuga, a trzecie Beata Urbaniak.W kategorii Nordic Walking 1 miejsce zajęła Cecylia Jasiak a wśród młodzieży najlepszymi okazali się Jeżyki Wałbrzyskie w składzie Katarzyna Szczygieł, Marcelina Malicka i Karolina Kasprzak oraz Dawid Wierzbicki, Jakub Łysik, Damian Zawadzki i Paweł Mierzyński.Na dystansie 420m dla klas I -III szkół podstawowych najlepszymi były Weronika Ozga, Gabriela Gdowska oraz Michał Sommerfeld, Filip Noskowicz, Przemysław Fiołkowski. W rywalizacji klas IV- VI na dystansie 1km najlepsza okazała się Nicola Królikowska wyprzedzając Marcelinę Paśko. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w imprezie i zapraszamy na kolejne etapy II P.M.D. Serdeczne podziękowania składamy pracownikom i Dyrektorowi OSiR Wałbrzych Panu Mariuszowi Gawlikowi za ufundowanie medali, współpracę i wypożyczenie sprzętu do rozegrania zawodów oraz Państwu Beacie i Kazimierzowi Urbaniakom za udostępnienie lokalu, pani Grażynie Kaczudze za przygotowanie poczęstunku oraz firmie PRI-MEZ za transport niezbędnych materiałów i pomoc w organizacji biegu.Szczegółowe wyniki dostępne są po kliknięciu na baner II PMD w zakładce - WYNIKI.

REGULAMIN

II Powiatowego Maratonu Dębowego

 

1. Patronat honorowy :

     Starosta Powiatu Wałbrzyskiego

 

2. Cel imprezy:

  • Popularyzacja biegu, jako najprostszej formy ruchu
  • Promocja regionu i Powiatu Wałbrzyskiego 

 

3. Organizator : 

    Stowarzyszenie Rekreacyjno-Sportowe Dęby Wałbrzych

    Partnerzy:

  • Gmina BoguszĂłw Gorce
  • Gmina Czarny BĂłr
  • Gmina Głuszyca
  • Gmina Jedlina ZdrĂłj
  • Gmina MieroszĂłw
  • Gmina Stare Bogaczowice
  • Gmina Szczawno ZdrĂłj
  • Gmina Walim
  • Gmina Wałbrzych

 

4. Termin i miejsce zawodĂłw:

     Cykl imprez biegowych rozgrywany będzie w roku 2012 w dziewięciu    

     gminach powiatu wałbrzyskiego w terminach i miejscach określonych   

     odrębnym harmonogramem podanym na stronie internetowej www.deby-walbrzych.pl

     oraz stronach internetowych: Starostwa i Gmin Powiatu Wałbrzyskiego.

 

5. Charakter imprezy: 

  • Impreza ma charakter otwarty, warunkiem startu w zawodach jest ukończenie w 2012 roku 16 lat. (dla zawodnikĂłw niepełnoletnich wymagana jest zgoda rodzicĂłw lub opiekunĂłw) i wpłacenie 15 zł opłaty startowej w każdym biegu.
  • Cały cykl imprez składać się będzie z 10 biegĂłw rozgrywanych na terenie gmin wałbrzyskich w roku 2012 stanowiących poszczegĂłlne etapy II Powiatowego Maratonu Dębowego.
  • Specyfiką rozgrywanego maratonu będzie pokonanie dystansu maratońskiego (42.195m) „na raty”, czyli rozłożonego na 9 biegĂłw po jednym w każdej gminie naszego powiatu oraz biegu australijskiego, ktĂłry zakończy rywalizację w poszczegĂłlnych kategoriach.
  • Zakończenie oraz nagrodzenie zwycięzcĂłw nastąpi na uroczystej Galii w październiku 2012.

 

6. Zasady punktacji:

 

     a)Klasyfikacja Generalna dotyczy pierwszych 9 biegĂłw o łącznym dystansie 42195m

 

  • W biegach tych dokonywany jest pomiar czasu i każdy uczestnik, ktĂłry ukończy dystans będzie miał wpisany swĂłj rezultat czasowy. Suma wszystkich czasĂłw w poszczegĂłlnych biegach wyłoni zwycięzcę.
  • Osobna klasyfikacja prowadzona będzie dla kobiet i mężczyzn.
  • Klasyfikowani będą tylko ci zawodnicy, ktĂłrzy ukończą, co najmniej 6 biegĂłw.
  • Jeżeli po zakończeniu rywalizacji okaże się, iż kilku zawodnikĂłw osiągnęło ten sam rezultat czasowy w tym przypadku decydować będzie miejsce zajęte w ostatnim biegu.
  • Jeżeli zawodnik nie ukończy biegu lub nie będzie w nim uczestniczył do jego dorobku czasowego zostanie doliczony czas ostatniego zawodnika w tym biegu.

 

b)     Klasyfikacja w Kategoriach Wiekowych dotyczy 10 biegĂłw całego cyklu

 

  • Ustala się następujące kategorie wiekowe dla kobiet i mężczyzn:

K, M 19 16-19 lat      K, M 20 20-29 lat     K, M 30 30-39 lat      K, M 40 40-49 lat      K, M 50 50-59 lat     K, M 60 60-69 lat      K, M 70 powyżej 70 lat     

oraz kategorię Niepełnosprawni i Vip

Dla określenia kategorii wiekowej liczy się rok urodzenia a w przypadku kategorii niepełnosprawni legitymacja  co najmniej II stopnia niepełnosprawności.

  • Punkty przyznawane będą za ukończony bieg według dwĂłch kryteriĂłw

- Za zajęcie miejsca w swojej kategorii wiekowej

Pięciu pierwszych zawodnikĂłw otrzymuje od 6 do 2 punktĂłw pozostali uczestnicy otrzymują 1 punkt

- Za zajęte miejsce w open

Ilość punktĂłw obliczana będzie w stosunku do liczby uczestnikĂłw.

Można tutaj uzyskać od 1 do 10 punktĂłw proporcjonalnie do zajętej lokaty liczonej w następujący sposĂłb:

liczba wszystkich sklasyfikowanych zawodników w biegu dzielona jest na 10 grup

( przyjmuje się liczby całkowite po zaokrągleniu) punkty naliczane są w zależności od zakwalifikowania się do poszczegĂłlnej grupy: 1 grupa 10 punktĂłw , 2 grupa 9 punktĂłw , 3 grupa 8 punktĂłw itd.

 

c)     W ogĂłlnej klasyfikacji będą brać udział tylko ci zawodnicy, ktĂłrzy ukończą, co najmniej 6 biegĂłw z dziesięciu

d)     Kategorie wiekowe, niepełnosprawnych i VIP będą klasyfikowane jeżeli w rywalizacji uczestniczyć będzie co najmniej 4 zawodnikĂłw (ukończą co najmniej 6 biegĂłw)

e)     10 ostatni bieg (Australijski Bieg Dębowy) jest biegiem specyficznym, w ktĂłrym nie będzie pomiaru czasu, lecz tylko naliczana punktacja w poszczegĂłlnych kategoriach.

f)      Zawodnicy, ktĂłrzy zajmą pierwsze 3 miejsca w klasyfikacji Open kobiet i mężczyzn w całym cyklu Maratonu Powiatowego nie biorą udział w rywalizacji w kategoriach wiekowych.

g)      Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia dodatkowych nagrĂłd i klasyfikacji dla poszczegĂłlnych biegĂłw oraz całego Maratonu.
 

7.Nagrody i świadczenia:

a)     W każdym biegu nagradzana będzie medalami pierwsza trĂłjka w kategorii kobiet i mężczyzn oraz w poszczegĂłlnych kategoriach wiekowych, pozostali zawodnicy, otrzymają specjalny medal okolicznościowy.  WśrĂłd zawodnikĂłw, ktĂłrzy ukończą bieg losowane będą nagrody rzeczowe.

b)      Po zakończeniu całego cyklu II Powiatowego Maratonu Dębowego na uroczystej Galii przewiduje się następujące nagrody i wyrĂłżnienia:

  • Dla pierwszych 3 zawodnikĂłw w Klasyfikacji Generalnej kobiet i mężczyzn puchary lub statuetki , okolicznościowe certyfikaty ukończenia maratonu, medale oraz nagrody rzeczowe.
  • Dla pierwszych 3 zawodnikĂłw w każdej kategorii wiekowej kobiet i mężczyzn okolicznościowe certyfikaty ukończenia maratonu, medale lub statuetki oraz nagrody rzeczowe.
  • Dla najlepszej zawodniczki i zawodnika z każdej Gminy statuetki, certyfikaty i nagrody rzeczowe
  • Zawodnicy, ktĂłrzy ukończą wszystkie biegi otrzymają specjalną ozdobną imienną tablicę na ktĂłrej umieszą wszystkie medale oraz okolicznościowe certyfikaty przebiegnięcia dystansu maratonu i wezmą udział w losowaniu specjalnych atrakcyjnych nagrĂłd rzeczowych.
  • Wszyscy zawodnicy, ktĂłrzy ukończą 6 biegĂłw i będą obecni na Uroczystej Galii II P.M.D. wezmą udział w losowaniu nagrĂłd rzeczowych 

8. Imprezy towarzyszące:

      Maraton Nordic Walking

a)     Impreza ma charakter otwarty dla wszystkich chętnych, ktĂłrzy chcą aktywnie spędzić czas oraz sprĂłbować swoich sił w rywalizacji sportowej w X etapach Maratonu Nordic Walking o łącznej długości 42,195 km zgodnie z harmonogramem zawodĂłw umieszczonym jest na naszej stronie internetowej. Warunkiem startu w imprezie jest zaakceptowanie niniejszego regulaminu oraz wpłacenie opłaty startowej w wysokości 10 zł. za każdy etap Nordic Walking.

b)    w każdym marszu Nordic Walking zawodnicy będą zdobywać punkty (liczone osobno dla kobiet i mężczyzn) w zależności od zajętego miejsca. Punkty naliczane będą malejąco o 1 punkt do 11 miejsca czyli za 1 miejsce 12 pkt, za 2 - 11, za 3 - 10 itd.a za 11 - 2 pkt pozostali zawodnicy otrzymają 1 pkt za udział. Wszystkie punkty z poszczegĂłlnych marszĂłw będą sumowane do klasyfikacji generalnej.

c)   na każdym marszu trĂłjka najlepszych zawodniczek i zawodnikĂłw otrzyma medale a wszyscy zawodnicy otrzymują pamiątkowe znaczki uczestnictwa, napoje i ciepły posiłek regeneracyjny oraz wezmą udział w losowaniu nagrĂłd rzeczowych.

d)   na zakończenie całego cyklu Maratonu na uroczystej Galii Sportowej najlepsza trĂłjka zawodniczek i zawodnikĂłw otrzyma pamiątkowe statuetki oraz nagrody rzeczowe a zawodnicy ktĂłrzy ukończą X etapĂłw otrzymają pamiątkowe dyplomy ukończenia Maratonu oraz wezmą udział w losowaniu atrakcyjnych nagrĂłd rzeczowych.  


     Mini i Ćwierćmaraton dla SzkĂłł Podstawowych oraz

     PĂłłmaraton dla GimnazjĂłw Powiatu Wałbrzyskiego

a)     Rywalizacja szkĂłł naszego Powiatu składać się będzie tak jak II P.M.D z X etapĂłw rozgrywanych zgodnie z harmonogramem startĂłw zamieszczonym na naszej stronie internetowej. Celem jest wyłonienie najbardziej biegowo usportowionych szkĂłł oraz promowanie sportu poprzez zdrową rywalizację sportową, jako alternatywną formę spędzania wolnego czasu i aktywnego wypoczynku wśrĂłd dzieci i młodzieży.  Charakter biegu przyczynia się rĂłwnież do wielopłaszczyznowej integracji społecznej w wymiarze terytorialnym, społecznym i sportowym. Zadanie wnosi duży wkład do promocji naszego Powiatu ukazując jego niewątpliwe walory turystyczne i pomaga w kształtowaniu pozytywnego wizerunku obszaru naszych Gmin, jako przyjaznych dla młodzieży i wszystkich grup społecznych oraz osĂłb niepełnosprawnych, służy wzmocnieniu aktywizacji społeczności szkolnych oraz rozwojowi dotychczasowych form wspĂłłpracy i wspĂłłzawodnictwa sportowego pomiędzy szkołami naszego Powiatu.

b)     Uczniowie nie płacą opłaty startowej

c)     Biegi rozgrywane będą w trzech kategoriach wiekowych dla dziewcząt i chłopcĂłw:

  • Minimaraton od kl. I do  III SzkĂłł Podstawowych dystans biegu 420 m x 10 etapĂłw =4, 2 km
  • Ćwierćmaraton od kl. IV do VI SzkĂłł Podstawowych dystans biegu 1000m x 10 etapĂłw = 10 km
  • PĂłłmaraton dla GimnazjĂłw dystans 2100 m x 10 etapĂłw = 21 km 

d)     Klasyfikacja i punktacja w kategoriach dotyczy 10 etapów biegowych :

  • W każdej kategorii wiekowej punktowanych jest 12 pierwszych miejsc. Za 1 miejsce zawodnik otrzymuje 12 pkt., za 2-11 pkt., za 3-10 pkt., za 4-9 pkt., za 5-8 pkt…….za 12-1 pkt.
  • Punktacja prowadzona jest odrębnie dla dziewcząt i chłopcĂłw ora dla każdej kategorii wiekowej
  • Dla każdej szkoły nie ma limitu wystawienia zawodnikĂłw jednak w punktacji w kategoriach wiekowych udział bierze trĂłjka najlepszych dziewcząt i chłopcĂłw z każdej szkoły

e)     Każda szkoła może uzyskać dodatkowo punkty za największą liczbę uczestnikĂłw w biegu tylko gdy reprezentacja liczy powyżej  12  zawodnikĂłw.

Punkty przyznawane będą w następujący sposĂłb:

Za najliczniejszą liczbę zawodnikĂłw, ktĂłrzy ukończą bieg – 30 pkt., drugie miejsce 20 pkt.a trzecie miejsce 10 pkt.

f)      Punktacja prowadzona jest odrębnie dla SzkĂłł Podstawowych i GimnazjĂłw. Szkoły mogą uzyskać punkty zdobyte przez swoich uczniĂłw tylko w przypadku gdy wystawią pełne reprezentacje tj conajmniej Gimnazja 3 dziewczęta i 3 chłopcĂłw a Szkoły Podstawowe 3 dziewczęta i 3 chłopcĂłw w każdej kategorii wiekowej.

g)      Każda Szkoła, ktĂłra chce wziąć udział w ogĂłlnej klasyfikacji GimnazjĂłw i SzkĂłł Podstawowych musi uczestniczyć i zdobyć punkty w conajmniej 4 etapach z 10 w II PMD 

h)     Trzech najlepszych zawodniczek i zawodnikĂłw każdej kategorii otrzymuje pamiątkowy medal a wszyscy uczestnicy po ukończeniu biegu dostają pamiątkowe znaczki promocyjne , napoje i ciepły posiłek regeneracyjny oraz uczestniczą w losowaniu nagrĂłd rzeczowych.

i)     Podsumowanie całego cyklu imprez nastąpi na Uroczystej Galii gdzie zostaną wręczone puchary i atrakcyjne nagrody rzeczowe dla trzech najlepszych SzkĂłł Podstawowych i trzech GimnazjĂłw oraz trofea sportowe i nagrody rzeczowe dla trĂłjki najszybszych dziewcząt i chłopcĂłw w każdej kategorii wiekowej. Zawodnicy ktĂłrzy pokonają cały dystans X etapowego biegu dostaną specjalne dyplomy potwierdzające ukończenie II P.M.D. oraz wezmą udział w losowaniu atrakcyjnych nagrĂłd rzeczowych.

8. Postanowienia końcowe:

a)     Każdy bieg zaliczany do klasyfikacji II Powiatowego Maratonu Dębowego oraz Imprez Towarzyszących  rozgrywany jest na podstawie niniejszego Regulaminu, z ktĂłrym każdy zawodnik musi się zapoznać i zobowiązać się do jego przestrzegania

b)     ZawodnikĂłw obowiązuje strĂłj sportowy.

c)     Organizator posiada ubezpieczenie OC imprezy

d)      Każdy zawodnik ubezpiecza się od następstw nieszczęśliwych wypadkĂłw NW we własnym zakresie.

e)     Uczestnicy biorą udział w biegu na własną odpowiedzialność i nie będą wnosić żadnych roszczeń w razie wystąpienia zdarzeń losowych.

f)       Zawodnicy pokonujący dystans w sposĂłb niedozwolony zostaną zdyskwalifikowani

g)      Zdjęcia i filmy oraz wizerunki uczestnikĂłw wykonane podczas imprezy mogą być wykorzystane w materiałach reklamowych biegu.

h)      Zawodnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych w celu ewidencjonowania uczestnikĂłw Biegu oraz ich klasyfikacji

i)      Przez odbiĂłr numeru startowego uczestnik potwierdza, iż zapoznał się z regulaminem II Powiatowego Maratonu Dębowego oraz zobowiązuje się do jego przestrzegania

 

9. Wiążąca i ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu przysługuje wyłącznie                     

    organizatorowi

 

 

Podaj imię lub pseudonim:




ewa

dodano o 11:06, 10 kwietnia 2012 r.

Gość

Czy z kijkami też będzie można uczestniczyć w zawodach.

Łukasz Górczewski

Oczywiście, zapraszamy wszystkich chętnych z kijkami jak i bez.

Ostatnia wizyta: 3 lutego 2015 20:31


« wroć

Ilość wyświetleń: 7471

Sponsorują nas:

Partnerzy:

Logowanie


Proszę się zalogować jeśli:

  • jesteś członkiem stowarzyszenia;
  • chciałbyś należeć do stowarzyszenia;

Login:
Hasło:

>> Rejestracja

>> Odzyskanie hasła

logowanie umożliwi:

  • dodawanie własnych komentarzy do fotogaleri
  • kontakt z członkami stowarzyszenia i jego założycielami


Drogą e-mailową będziesz informowany o ważnych wydarzeniach stowarzyszenia.

Czas generowania strony: 0.106 s | 2009-2011 © Paweł Adamski